Zmenáreň, Trojičné námestie 9, 917 01 Trnava

Zmenáreň, Hlavná 29, 917 01 Trnava

OBCHODNÉ PODMIENKY

V zmysle zákona č. 202/1995 Z.z. (devízový zákon) bola Spoločnosti udelená devízová licencia na vykonávanie obchodu s devízovými hodnotami., ktorých predmetom je nákup a predaj peňažných prostriedkov v cudzej mene za eurá v hotovosti. 


Nákup a predaj valút zmenáreň zrealizuje v hotovsti


REKLAMAČNÝ PORIADOK

Reklamačné konanie, povinnosti predávajúceho a práva spotrebiteľa sú upravené Občianskym zákonníkom (ďalej len "Občiansky zákonník" – zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov) a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 397/2008 Z. z. (ďalej len "zákon o ochrane spotrebiteľa").

Pre rýchle zabezpečenie a správny postup reklamácie v zmenárni sa vydáva nasledovný reklamačný poriadok:

Článok 1 - Právo na reklamáciu

Klient zmenárne má právo reklamovať peňažný rozdiel zistený pri nákupe alebo predaji finančných prostriedkov.

Článok 2 - Miesto reklamácie

Klient reklamuje peňažný rozdiel zistený pri nákupe alebo predaji finančných prostriedkov vždy na prevádzke, kde k výmene valút došlo.

Článok 3 - Lehota reklamácie

Klient reklamuje peňažný rozdiel zistený pri nákupe alebo predaji finančných prostriedkov vždy ihneď po ukončení výmeny valút. Zmenáreň nezodpovedá za peňažné rozdiely zistené mimo prevádzky.

Článok 4 - Dodatočné preverenie reklamovanej transakcie

Po reklamácii klienta zmenáreň môže preverovať skutočnosť danej sťažnosti, zo svojej databázy transakcií, podľa predložených dokladov o transakcie, prípadne z videozáznamu z transakcie, ak to je k dispozícii.

Článok 5 - Vyhodnotenie sťažnosti

Po preverení reklamovanej transakcie zmenáreň vyhodnotí pravdivosť reklamácie.  Prípadne, ak reklamácia zo strany klienta je opodstatnená, zmenáreň je povinný reklamovanú sumu uhradiť.

Článok 6 - Nepravdivé reklamácie

Prípadne, ak klient nepravdivo reklamuje, zmenáreň nie je povinný reklamovanú sumu uhradiť.

Článok 7 - Riešenie reklamácie

Prípadne, ak reklamácia zo strany klienta je opodstatnená, zmenáreň je povinný reklamovanú sumu uhradiť do 48 hodín.

Článok 8 - Zodpovednosť pracovníka zmenárne

Pracovník zmenárne zodpovedá za správnosť konverzie na základe denného kurzu vyveseného na prevádzke a uvedeného na webovej stránke www.zmenarentrnava.sk. Taktiež zodpovedá za správnosť vydanej a prijatej finančnej sumy.


Článok 9 - Kontrola bankoviek

Pracovník zmenárne pri každej transakcie (ručne, alebo so strojom) kontroluje platnosť a pravosť bankoviek a mincí prijatej od klienta.


Článok 10
 - Zodpovednosti klienta

Klient je zodpovedný za prepočítaní finančnej hotovosti, ktorý prevzal od pracovníka zmenárne a to viditeľne pri okienku ihneď po jeho prevzatí. Klient je zodpovedný za pravosť jemu predložených bankoviek.

Článok 11 - Poskytnutie zľavy

Pri nákupe a predaji väčšieho množstva valút klient má možnosť dohody na zlepšení zámenného kurzu. Pri zlepšení zámenného kurzu sa vychádza vždy z aktuálneho denného kurzu vyveseného na prevádzke a uvedeného na webovej stránke www.zmenarentrnava.sk.

Článok 12 - Stav bankoviek

Pri výkupe mincí, starých, neplatných a poškodených bankoviek sa nepoužíva kurz uvedený v kurzovom lístku. Prípadne, ak bankovky a mince nepochádzajú z najnovších sérií, alebo sú vyradené z obehu, alebo poškodené, zmenáreň určuje kurz individuálne.

Článok 11 - Rozmieňanie bankoviek a mincí

Zmenáreň nie je povinná rozmieňat bankovky eurové ani bankovky cudzích mien.


Reklamačný poriadok nadobúda platnosť 01.05.2018. Zmenáreň si vyhradzuje právo zmeny reklamačného poriadku s tým, že nový reklamačný poriadok bude vyditeľne uvedený na prevádzkach aj na webovej stránke https://www.zmenarentrnava.sk/864rporiadok/.