Zmenáreň, Trojičné námestie 9, 917 01 Trnava
Zmenáreň, Hlavná 29, 917 01 Trnava
OBCHODNÉ PODMIENKY
V zmysle zákona č. 202/1995 Z.z. (devízový zákon) bola Spoločnosti udelená devízová licencia na vykonávanie obchodu s devízovými hodnotami., ktorých predmetom je nákup a predaj peňažných prostriedkov v cudzej mene za eurá v hotovosti.
Nákup a predaj valút zmenáreň zrealizuje v hotovsti
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Reklamačné konanie, povinnosti predávajúceho a práva spotrebiteľa sú upravené Občianskym zákonníkom (ďalej len "Občiansky zákonník" – zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov) a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení zákona č. 397/2008 Z. z. (ďalej len "zákon o ochrane spotrebiteľa").
Pre rýchle zabezpečenie a správny postup reklamácie v zmenárni sa vydáva nasledovný reklamačný poriadok:
Článok 1 - Právo na reklamáciu
Klient zmenárne má právo reklamovať peňažný rozdiel zistený pri nákupe alebo predaji finančných prostriedkov.
Článok 2 - Miesto reklamácie
Klient reklamuje peňažný rozdiel zistený pri nákupe alebo predaji finančných prostriedkov vždy na prevádzke, kde k výmene valút došlo.
Článok 3 - Lehota reklamácie
Klient reklamuje peňažný rozdiel zistený pri nákupe alebo predaji finančných prostriedkov vždy ihneď po ukončení výmeny valút. Zmenáreň nezodpovedá za peňažné rozdiely zistené mimo prevádzky.
Článok 4 - Dodatočné preverenie reklamovanej transakcie
Po reklamácii klienta zmenáreň môže preverovať skutočnosť danej sťažnosti, zo svojej databázy transakcií, podľa predložených dokladov o transakcie, prípadne z videozáznamu z transakcie, ak to je k dispozícii.
Článok 5 - Vyhodnotenie sťažnosti
Po preverení reklamovanej transakcie zmenáreň vyhodnotí pravdivosť reklamácie. Prípadne, ak reklamácia zo strany klienta je opodstatnená, zmenáreň je povinný reklamovanú sumu uhradiť.
Článok 6 - Nepravdivé reklamácie
Prípadne, ak klient nepravdivo reklamuje, zmenáreň nie je povinný reklamovanú sumu uhradiť.
Článok 7 - Riešenie reklamácie
Prípadne, ak reklamácia zo strany klienta je opodstatnená, zmenáreň je povinný reklamovanú sumu uhradiť do 48 hodín.
Článok 8 - Zodpovednosť pracovníka zmenárne
Pracovník zmenárne zodpovedá za správnosť konverzie na základe denného kurzu vyveseného na prevádzke a uvedeného na webovej stránke www.zmenarentrnava.sk. Taktiež zodpovedá za správnosť vydanej a prijatej finančnej sumy.
Článok 9 - Kontrola bankoviek
Pracovník zmenárne pri každej transakcie (ručne, alebo so strojom) kontroluje platnosť a pravosť bankoviek a mincí prijatej od klienta.
Článok 10 - Zodpovednosti klienta
Klient je zodpovedný za prepočítaní finančnej hotovosti, ktorý prevzal od pracovníka zmenárne a to viditeľne pri okienku ihneď po jeho prevzatí. Klient je zodpovedný za pravosť jemu predložených bankoviek.
Článok 11 - Poskytnutie zľavy
Pri nákupe a predaji väčšieho množstva valút klient má možnosť dohody na zlepšení zámenného kurzu. Pri zlepšení zámenného kurzu sa vychádza vždy z aktuálneho denného kurzu vyveseného na prevádzke a uvedeného na webovej stránke www.zmenarentrnava.sk.
Článok 12 - Stav bankoviek
Pri výkupe mincí, starých, neplatných a poškodených bankoviek sa nepoužíva kurz uvedený v kurzovom lístku. Prípadne, ak bankovky a mince nepochádzajú z najnovších sérií, alebo sú vyradené z obehu, alebo poškodené, zmenáreň určuje kurz individuálne.
Článok 11 - Rozmieňanie bankoviek a mincí
Zmenáreň nie je povinná rozmieňat bankovky eurové ani bankovky cudzích mien.
Reklamačný poriadok nadobúda platnosť 01.05.2018. Zmenáreň si vyhradzuje právo zmeny reklamačného poriadku s tým, že nový reklamačný poriadok bude vyditeľne uvedený na prevádzkach aj na webovej stránke https://www.zmenarentrnava.sk/864rporiadok/.